Inget slår
en hjälpande hand

I dag är det berättigat fokus på fördelningen av budgetmedel inom äldreområdet. Antal anställda i förhållande till antalet invånare sjunker och det kan en miljard till äldreomsorgen inte kompensera för. Förr var det 1,3 personal/invånare jämfört med 0,7 i dag.

Visserligen kommer det nya verktyg och hjälpmedel, men det ändrar inte det faktum att brukarna gradvis blir sämre och har ett större vårdbehov. Servicenivån och närvaron kommer att pendla om vi inte ser upp och tar hand om varandra.

Digitalisering kan stödja
kommunens kvalitetssäkring

Är det en viktig ambition att sträva efter att uppnå bäst möjliga omsorg på landets LSS- och Äldreboende? Det tycker vi! Men samhällets resurser räcker inte till att utföra alla åtgärder i socialtjänsten. Därför måste beslutsfattare som verksamhetschefer ta ställning till hur resurserna ska stödja kvalitetssäkringen.

21.09.2017   |   LÄS MER
Implementation av välfärdsteknik
är inte en quick fix

Er organisation har bestämt sig för att introducera välfärdsteknik i verksamheten. Men hur och när kan verksamheten uppleva vinster av gjorda investeringar och vad bör man tänka på för att få ut maximal effekt av gjord investering. Vi har samlat en rad tips och råd, som kan hjälpa din organisation med ett lyckat införande av välfärdsteknik.

23.08.2017   |   LÄS MER
3 digitala tips som
stärker yrkeskompetensen

På vård- och omsorgsboende är vardagen präglat av stress med begränsad tid till de boende. Omsorgspersonal tvingas till kompromisser när tiden inte räcker till.

19.06.2017   |   LÄS MER
Sekoia AB   /   Ranhammarsvägen 4a   /   168 67 Bromma   /   kontakt@sekoia.se   /   +46 8 410 370 00 Sekoia AB
Ranhammarsvägen 4a   /   168 67 Bromma
kontakt@sekoia.se   /   +46 8 410 370 00
Sekoia AB
Ranhammarsvägen 4a
168 67 Bromma
kontakt@sekoia.se
+46 8 410 370 00